tiistai 23. toukokuuta 2017

Oi ihana toukokuu!

Pitkän työpäivän päätteeksi ajattelin lepuuttaa ajatuksiani puutarhassa. Jätin suosiolla huomioimatta kaikki ne rikkaruohot, jotka yrittävät sinnikkäästi puskea kukkapenkistäni. Keskityin vain muutamien kukkivien kasvien ihailuun. Minulla on pihassani kasvi, johon en ole koskaan ollut suuremmin ihastunut, ja olen pitänyt sitä vain siltä varalta jos sille löytyisi parempi paikka enkä ole raaskinut elävää kasvia heittää pois. Kyseinen kasvi on vuorenkilpi tai oikeastaan neljä vuorenkilpeä. Mutta tänään kasvi ilahdutti minua suuresti.


Olin tarkastellut kukkia kamerani linssin läpi ja taltioinut alkuillan valon kasvien terälehdillä. Sitruunaperhonen pyrähti vuorenkilvelleni, josta olin juuri aikaisemmin todennut etten kuvaa sen kukintoa. Muutin mieleni. Aluksi vuorenkilvellä oli yksi perhonen ja yritin taltioida sen pyrähdyksiä. Odottavan aika oli pitkä ja yllätyksellinen. Yhtäkkiä linssini läpi näkyi kaksi perhosta. Pitkän aikaa sain ihailla perhosten kosiopuuhia.

Lennokkain ajatuksin,Heidi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti