torstai 25. toukokuuta 2017

Kirjopikarililjat


Vajaa vuosi sitten istutin keväällä ostamani kirjopikarinliljat kukkapenkkiini ja toivoin niiden selviytyvän talven yli. Kukkapenkkini ei ehkä ole niin kostea kuin olen olettanut kirjopikarililjojen kasvualustan olevan, mutta ilmeisesti sijainti on niille hyvä, sillä saan nauttia niiden kukinnasta nyt. Olen erittäin onnellinen että kasvit talvehtivat hyvin, sillä kirjopikarililja on mielestäni yksi kauneimmista keväänkukkijoista.

Aiemmassa blogikirjoituksessani pyrähdellyt sitruunaperhonen kävi tutustumassa kirjopikarililjojen lappuun. Jätän kyseisiä muovilappuja kukkapenkkiini aina muistisäännöksi, jos kasvien talvehtiminen epäilyttää minua. Ja toisinaan minulla sattuu unohtumaan mitä olen maahan laittanut, sillä kukkapenkissäni on useita kymmeniä eri kasveja.


Jospa saisin näistä vielä jonakin päivänä pienen kukka-asetelman tai kimpun sidottua...

Vihrein ajatuksin,
Heidi

4 kommenttia:

  1. Kirjopikarililjat leviävät mukavasti siemenistäkin. Mutta varo kielokukkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotankin kukkien leviämistä. :)Kielokukosta en olekaan kuullut, pitää tarkkailla. Liljoja on vähän enemmän pihassa niin olen liljakukkoa tarkkaillut, jottei pääsisi yllättämään. Mutta kiitos varoituksesta. Mukavaa viikonloppua.

      Poista
  2. Samma mieltä, kirjopikarililjat ovat todella upeita. - Aurinkoista loppuviikkoa!

    VastaaPoista