sunnuntai 22. tammikuuta 2017

Mutta mitä tapahtui joulukukille?

Jouluruusun uudet lehdet.

Joulu meni jo pitkän aikaa sitten, mutta kukat jäivät. Olen tässä pikkuhiljaa tehnyt joulukukille lempeää siirtymistä uusille kulmille. Ei, ne eivät kuolleet, vaan olen siirtänyt hyasinttien ja amaryllisten sipuleita parempiin multiin ja pyrin kasvattamaan niistä suuria ja vahvoja, jotta ilahduttaisivat minua kukillaan tulevina vuosina. Olen istuttanut jopa sen toissa jouluisen amarylliksen uudelleen ja se on intoutunut kasvamaan. Johtopäätös: jääkaapin vihanneslaatikko sopii vallan mainiosti amarylliksen säilyttämiseen lepokautena. Tai sitten minulla kävi vain todella hyvä tuuri.

Amaryllis 'Intokazi' odottaa istutusta.

Jouluruusu on alkanut tehdä uusia lehtiä, mutta siltikin jännitän saanko ihanaisen kasvin säilymään kevääseen asti. Sen jälkeen luontoäiti saa ottaa kasvin hellään huomaansa. Tosin olen ajatellut myös kokeilla onnistuisiko hyasinttien elo kukkapenkissä. Eräs kirja kannusti kukkapenkkiin istuttamista ja jostakin luin taas vastaväitteen jouluhyasinttien istuttamiselle. Teen empiirisen tutkimuksen aiheesta ja ilmoitan tutkimustuloksistani, kun on aika.
 
Kuulemisiin,
Heidi



4 kommenttia:

  1. Mielenkiintoisia kokeiluja sinulla. - Kerrothan sitten tuloksista. - Mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahan toki kerron. Hyvää sunnuntaita Sinullekin :)

      Poista
  2. Onpa hauskoja ideoita! Ilolla odotan kokeilujesi tuloksia! Mukavaa viikonlopun jatkoa!

    VastaaPoista