maanantai 8. tammikuuta 2018

Tyhmä möläytys

Exotic Gardenin siemenluettelo putkahti postilaatikosta joulun jälkeen ja sanoin puolisolleni kovin itsevarmasti että: "Ei, tänä keväänä en kasvata mitään siemenestä." No, se oli tosi typerästi sanottu ja lausunto herätti hilpeyttä puolisossani. Muutaman päivän kuvasto oli koskematon ja sitten kun minulla oli vihdoin aikaa paneutua siihen, niin tunnustin puolisolleni heti  kuinka typerästi olinkaan mennyt uhoamaan. Ja kyllä, minä tein jo tilauksen - tilasin siemenperunoita, parsanjuurakoita sekä lisää raparperia, lajiketta joka on kauttaaltaan punainen. Se hyvä puoli on, että ne tulevat minulle vasta myöhemmin keväällä, että minun täytyy malttaa mieleni. Ja yritän myös pitää sormeni kurissa ihanista kukkien siemenistä ja muusta puutarhaan liittyvästä vielä ainakin kuukauden.

Tällä välin voin vielä fiilistellä jouluostosteni kanssa, sillä amaryllikset tekevät terhakkaasti uusia kukkavarsia ja olen leikellyt niitä maljakkoon sitä mukaan, kun ovat päässeet kasvamaan liian pitkiksi. Alla muutama kuva ihanasta kotimaisesta amarylliksestä, kaverinaan tuhkaeukalyptusta ja peikonpähkinäpensaan oksia.


Mukavaa alkanutta viikkoa.

Vihrein ajatuksin,
Heidi H




2 kommenttia:

  1. Minäkin tein eilen Korpikankaalta aika mittavan siementilauksen. Olin myös ajatellut olla tilaamatta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, ja kiva kun olet liittynyt lukijaksi. Olen yrittänyt ajatella, että rahan voisi tuhlata huonompiinkin vaihtoehtoihin kuin kasvien siemenet. :) Ja kun paketti putkahtaa postilaatikkoon, niin siitä on iloa pitkäksi aikaa. Mukavaa alkanutta viikkoa Sinulle.

      Poista