sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Taimikasvatusta taas

Olen tehnyt itselleni tänä vuonna kylvöaikataulun. Tähän mennessä olen onnistunut kasvien siemenkasvatuksessa ja jopa onnistunut stratifioimaan osan siemenistä. Olen aika ylpeä saavutuksestani.


Alppipiikkiputken taimet, stratifiointi onnistui.


Eukalyptukset ovat edelleen hengissä, pieniä, mutta hengissä. Kylvin samaan aikaan latva-artisokan, mutta en uskaltanut tuoda asiaa julki, koska olen ymmärtänyt se olevan haasteellinen kasvatettava. No, minun neljä taimea voivat hyvin ja ovat kasvaneet mukavasti. Verihibiskukset ovat itäneet ja kasvaneet hyvin, kultahehkun taimia on vaikka kuinka paljon, kuten myös hämähäkkikukan. Monta minulle erikoista kasvia olen laittanut tänä keväänä multaan kasvamaan ja toivon, että saan nauttia niiden kauneudesta kesällä ja osasta kasveja myös tulevina vuosina.


Latva-artisokan lehdet kurottelevat linssiä kohden.


Verihibiskuksen taimi, pientä punerrusta jo näkyvissä.


Niin ja ne joulukukatkin ovat vielä hengissä. Toinen amarylliksistä on alkanut talvilevolle, mutta hyasintit puskevat vahvaa vartta ja odotan sitä hetkeä kun pääsen istuttamaan ne kukkapenkkiini.

Mutta nyt on kaunis ilma, aika lähteä ulos puutarhatöihin.

Vihrein terveisin,
Heidi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti